ذوق و شوق
Zauq-o-Shauq
(ان اشعار میں سے اکثر فلسطین میں لکھے گئے)
(In Asha'ar Mein Se Aksar Palestine Mein Likhe Gaye)
Ecstasy
(Most of these verses were written in Palestine)
(1)
’دریغ آمدم زاں ہمہ بوستاںتہی دست رفتن سوئے دوستاں‘
'Daraig Amdam Zaan Hama Bostan
Tahi Dast Raftan Suay Dostan'
—Saadi
(2)
قلب و نظر کی زندگی دشت میں صُبح کا سماںچشمۀ آفتاب سے نُور کی ندّیاں رواں
Qalb-o-Nazar Ki Zindagi Dast Mein Subah Ka Saman
Chasma'ay Aftab Se Noor Ki Nadiyan Rawan
Life to passion and ecstasy—sunrise in the desert:
Luminous brooks are flowing from the fountain of the rising sun
(3)
حُسنِ اَزل کی ہے نمود، چاک ہے پردۀ وجوددل کے لیے ہزار سُود ایک نگاہ کا زیاںمعانی: سود: فائدے ۔ نگاہ کا زیاں : نظر کا نقصان ۔
Husn-e-Azal Ki Hai Namood, Chaak Hai Parda'ay Wajood
Dil Ke Liye Hazar Sood, Aik Nigah Ka Ziyan
The veil of being is torn, Eternal Beauty reveals itself:
The eye is dazzled but the soul is richly endowed.
(4)
سُرخ و کبود بدلیاں چھوڑ گیا سحابِ شبکوہِ اِضم کو دے گیا رنگ برنگ طَیلساںمعانی: سرخ و کبود: سرخ اور نیلی ۔ سحابِ شب: رات کا بادل ۔ کوہِ اصنم: ایک پہاڑ کا نام جو مدینے کے پاس ہے ۔ طیلساں : چادر ۔
Surkh-o-Kabood Badaliyan Chor (Chodh) Gaya Sihab-e-Shab
Koh-e-Idm Ko De Gaya Rand Barang Teelsiyan
The heavy night‐cloud has left behind it red and blue cloud-lets:
It has given a head‐dress of various hues to the Mount Idam to wear.
(5)
گرد سے پاک ہے ہوا، برگِ نخیل دھُل گئےریگِ نواح کاظمہ نرم ہے مثلِ پرنیاںمعانی: برگِ نخیل: درختوں کے پتے ۔ نواحِ کاظمہ: مدینے کے قریب کاظمہ کا ریگستان ۔
Gard Se Pak Hai Hawa, Barg-e-Nakheel Dhul Gaye
Raig-e-Nawah-e-Kazimah Naram Hai Misl-e-Parniyan
Air is clean of dust particles; leaves of datepalms have been washed;
The sand around Kazimah is soft like velvet.
(6)
آگ بُجھی ہُوئی اِدھر، ٹُوٹی ہُوئی طناب اُدھرکیا خبر اس مقام سے گزرے ہیں کتنے کارواںمعانی: طناب: خیمے کی رسی ۔
Aag Bujhi Hui Idhar, Tooti Hui Tanab Udhar
Kya Khabar Iss Maqam Se Guzaray Hain Kitne Karwan
The remains of burnt‐out fire are observable here and a piece of tent‐rope there:
Who knows how many caravans have passed through this tract.
(7)
آئی صدائے جِبرئیل، تیرا مقام ہے یہیاہلِ فراق کے لیے عیشِ دوام ہے یہی
Ayi Sada'ay Jibreel, Tera Maqam Hai Yehi
Ahl-e-Faraak Ke Liye Ayesh-e-Dawam Hai Yehi
I heard the angel Gabriel saying to me: This indeed is your station—
For those acquainted with the pleasure of separation, this is the everlasting comfort.
(8)
کس سے کہوں کہ زہر ہے میرے لیے مٔے حیاتکُہنہ ہے بزمِ کائنات، تازہ ہیں میرے واردات
Kis Se Kahon Ke Zehar Hai Mere Liye May'ay Hiyat
Kuhna HAi Bazm-e-Kainat, Taza Hain Mere Wardaat
To whom should I say that the wine of life is poison to me:
I have new experiences while the universe is decadent entire.
(9)
کیا نہیں اور غزنوی کارگہِ حیات میںبیٹھے ہیں کب سے منتظر اہلِ حرم کے سومناتمعانی: غزنوی: محمود غزنوی ۔ کارگہِ حیات: زندگی کا میدانِ جنگ ۔ اہلِ حرم کے سومنات: مسلمانوں کے بت ، قبریں ، فرقے ۔
Kiya Nahin Aur Ghaznavi Kargah-e-Hiyat Mein
Baithe Hain Kab Se Muntazir Ahl-e-Harm Ke Soumanaat
Is there not another Ghaznavi in the factory of Life?—
The Somnaths of the People of the Harem have been awaiting a blow for long.
(10)
ذکرِ عرب کے سوز میں، فکرِ عجم کے ساز میںنے عربی مشاہدات، نے عجمی تخیّلاتمعانی: مشاہدات: تجربے ۔ تخیلات: خیالات ۔
Zikr-e-Arab Ke Souz Mein, Fikr-e-Ajam Ke Saaz Mein
Nay Arabi Mushahidaat, Nay Arbi Takhayyulaat
The Arabian fervour and the Persian comfort
Have both lost the Arabian acuteness and the Persian imagination.
(11)
قافلۀ حجاز میں ایک حُسینؓ بھی نہیںگرچہ ہے تاب دار ابھی گیسوئے دجلہ و فراتمعانی: تاب دار: خم دار ۔ گیسوئے دجلہ و فرات: یعنی عراق کے معاملات ۔
Kafla'ay Hijaz Mein Aik Hussain(R.A.) Bhi Nahin
Garcha Hai Tabdaar Abhi Gaisu'ay Dajla-o-Firat
The Caravan of Hijaz has not another Husain amongst it—
Although the tresses of the Tigris and the Euphrates are still as bright as ever.
(12)
عقل و دل و نگاہ کا مُرشدِ اوّلیں ہے عشقعشق نہ ہو تو شرع و دِیں بُت کدۀ تصوّراتمعانی: بتکدہَ تصورات: فرضی بت خانہ ۔
Aqal-o-Dil-o-Nigah Ka Murshid-e-Awaleen Hai Ishq
Ishq Na Ho Tou Sharaa-o-Deen, Bott Khudda'ay Tasawwarat
Intellect, heart and vision, all must take their first lessons from Love—
Religion and the religious law breed idols of illusion if there is no Love.
(13)
صدقِ خلیلؑ بھی ہے عشق، صبر حُسینؓ بھی ہے عشقمعرکۀ وجُود میں بدر و حُنَین بھی ہے عشق
Sidq-e-Khalil(A.S.) Bhi Hai Ishq, Sabr-e-Hussain(R.A.) Bhi Hai Ishq
Maarka'ay Wajood Mein Badar-o-Hunain Bhi Hai Ishq
The truthfulness of Abraham is but a form of Love, and so is the patience of Husain—
And so are Badr and Hunayn in the battle of existence.
(14)
آیۀ کائنات کا معنیِ دیر یاب تُونکلے تری تلاش میں قافلہ ہائے رنگ و بُو
Aaya'ay Kainat Ka Ma'ani-e-Deeryaab tu
Nikle Teri Talash Mein Kafla Ha'ay Rang-o-Bu
The universe is a verse of God and you are the meaning to be grasped at last;
Colour and scent are the caravans that set forth to seek you.
(15)
جلوَتیانِ مدرسہ کور نگاہ و مُردہ ذوقخلوَتیانِ مے کدہ کم طلب و تہی کدُومعانی: جلوتیانِ مدرسہ: مدرسے کے استاد ۔ کور نگاہ: اندھے ۔ خلوتیانِ میکدہ: میکدے میں چھپ کر پینے والے ۔ تہی کدو: تھوڑی طلب رکھتے ہیں ۔
Jalwatiyan-e-Madrasah Kour Nigah-o-Murda Zauq
Khalwatiyan May Kuda Kam Talab-o-Tahi Kadu
The disciples in the schools are insipid and purblind;
The esoteric of the monastery have low aims with empty bowls;
(16)
مَیں کہ مری غزل میں ہے آتشِ رفتہ کا سُراغمیری تمام سرگزشت کھوئے ہُوؤں کی جُستجومعانی: آتش رفتہ کا سراغ: گزری ہوئی آگ کا سوز ۔ سرگزشت کھوئے: پرانے مسلمانوں کا جوش کہانی ۔ جستجو: تلاش ۔
Main Ke Meri Ghazal Mein Hain Aatish-e-Rafta Ka Suragh
Meri Tamam Sarguzhast, Khuay Huwon Ki Justajoo
I—whose ghazal reflects the flame that has been lost,
All my life I pined after the type of men that exists no more.
(17)
بادِ صبا کی موج سے نشوونَمائے خار و خسمیرے نَفس کی موج سے نشوونَمائے آرزومعانی: بادِ صبا: صبح کی ہوا ۔ موج: لہر ۔ نشوونما: پیدائش ۔ خار و خس: کانٹوں اور گھاس ۔ نشوونما ئے آرزو: خواہشات کا مظاہرہ ۔
Baad-e-Saba Ki Mouj Se Nashonuma'ay Khar-o-Khs
Mere Nafs Ki Mouj Se Nashonuma'ay Arzoo
The zephyr nurtures thorn and straw,
While my breath nurtures passion in hearts;
(18)
خُونِ دل و جگر سے ہے میری نَوا کی پرورشہے رگِ ساز میں رواں صاحبِ ساز کا لہُو
Khoon-e-Dil-o-Jigar Se Hai Meri Nawa Ki Parwarish
Hai Rag-e-Saaz Mein Rawan Sahib-e-Saaz Ka Lahoo
My song thrives upon my lifeblood:
The strings of the instrument become alive with the blood of the musician.
(19)
’فُرصتِ کشمکش مدہ ایں دلِ بے قرار رایک دو شکن زیادہ کُن گیسوے تابدار را‘
'Fursat-e-Kashmakash Madah Ayen Dil-e-Beqarar Ra
Yak Do Shikan Ziada Kun Ghaisu'ay Tabdaar Ra'
Give not occasion for conturbation to this restless heart;
Bright are your tresses, brighten them even more.
(20)
لَوح بھی تُو، قلم بھی تُو، تیرا وجود الکتابگُنبدِ آبگینہ رنگ تیرے محیط میں حباب
Loh Bhi Tu Qalam Bhi Tu, Tera Wajood Al-Kitab
Gunbad-e-Abgina Rang tere Muheet Mein Habab
You are the Sacred Tablet, You are the Pen and the Book;
This blue‐colored dome is a bubble in the sea that you are.
(21)
عالَمِ آب و خاک میں تیرے ظہور سے فروغذرّۀ ریگ کو دیا تُو نے طلوعِ آفتاب
Alim-e-Aab-o-Khak Mein Tere Zahoor Se Faroug
Zarra'ay Raig Ko Diya Tu Ne Tulu-e-Aftab
You are the lifeblood of the universe:
You bestowed the illumination of a sun upon the particles of desert dust.
(22)
شوکتِ سنجر و سلیم تیرے جلال کی نمودفقرِ جُنیدؒ و بایزیدؒ تیرا جمالِ بے نقاب
Shoukat-e-Sanjar-o-Saleem Tere Jalal Ki Namood
Faqr-e-Junaid(R.A.)-o-Bayazeed(R.A.), Tera Jamal-e-Be-Naqab
The splendour of Sanjar and Selim: a mere hint of your majesty;
The faqr of Junaid and Bayazid: your beauty unveiled.
(23)
شوق ترا اگر نہ ہو میری نماز کا اماممیرا قیام بھی حجاب، میرا سجود بھی حجاب
Shauq Tera Agar Na Ho Meri Namaz Ka Imam
Mera Qiyam Bhi Hijab, Mera Sajood Bhi Hijab
If my prayers are not led by my passion for you,
My ovation as well as my prostrations would be nothing but veils upon my soul.
(24)
تیری نگاہ ناز سے دونوں مراد پا گئےعقل غیاب و جستجو، عشق حضور و اضطراب
معانی: غیاب و جستجو: گہرائی سے تلاش کرنا ۔ حضور و اضطراب: سامنے آنا اور پریشان ہونا ۔
Teri Nigah-e-Naaz Se Dono Murad Pa Gaye
Aqal Ghiyab-o-Justajoo, Ishq Huzoor-o-Iztarab
A meaningful glance from you redeemed both of them:
Reason—the seeker in separation; and Love—the restless one in Presence.
(25)
تِیرہ و تار ہے جہاں گردشِ آفتاب سےطبعِ زمانہ تازہ کر جلوۀ بے حجاب سے
Teerah-o-Taar Hai Jahan Gardish-e-Aftab Se
Taba-e-Zamana Taza Kar Jalwa'ay Behijab Se
The world has become dark since the sun has set down;
Unveil your beauty to dawn upon this age.
(26)
تیری نظر میں ہیں تمام میرے گزشتہ روز و شبمجھ کو خبر نہ تھی کہ ہے علم نخیلِ بے رُطَب
معانی: نخیل بے رطب: کھجوروں کا بغیر پھل کا درخت ۔
Teri Nazar Mein Hain Tamam Mere Guzishta Roz-o-Shab
Mujh Ko Khabar Na Thi Ke Hai Ilm-e-Nakheel-e-Be-Rutab
You are a witness on my life so far:
I did not know that Knowledge is a tree that bears no fruit.
(27)
تازہ مرے ضمیر میں معرکۀ کُہَن ہُواعشق تمام مصطفیؐ، عقل تمام بُولَہب
Taza Mere Zameer Mein Ma'arka'ay Kuhan Huwa
Ishq Tamam Mustafavi(S.A.W.), Aqal Tamam Bu-Lahab
The old battle was then revived in my conscience:
Love, all Mustafa; Reason, all Abu Lahab.
(28)
گاہ بحیلہ می برد، گاہ بزور می کشدعشق کی ابتدا عجب، عشق کی انتہا عجب
Gah Bahila Mee Burad, Gah Bazor Mee Kusah
Ishq Ki Ibtada Ajab, Ishq Ki Intaha Ajab
It persuaded me with art, it pulled me by force:
Strange is Love at the beginning, strange in its perfection!
(29)
عالمِ سوز و ساز میں وصل سے بڑھ کے ہے فراقوصل میں مرگِ آرزو، ہجر میں لذّتِ طلب
معانی: مرگِ آرزو: خواہشات کی موت ۔ لذت طلب: طلب کا مزا ۔
Alim-e-Souz-o-Saaz Mein Wasal Se Barh Ke Hai Firaaq
Wasal Mein Marg-e-Arzoo, Hijar Mein Lazzat-e-Talab
Separation is greater than union in the state of ecstasy;
For union is death to desire while separation brings the pleasure of longing.
(30)
عینِ وصال میں مجھے حوصلۀ نظر نہ تھاگرچہ بہانہ جُو رہی میری نگاہِ بے ادب
معانی: بہانہ جو: بہانے تلاش کرنے والی ۔ نگاہِ بے ادب: وہ نگاہ جو محبوب کو دیکھنے کے لیے اٹھ جائے ۔
Ayen-e-Wisal Mein Mujhay Hosla'ay Nazar Na Tha
Gharcha Bahana Joo Rahi Meri Nigah-e-BeAdab
In the midst of the union I dared not cast a glance;
Though my audacious eye was looking for a pretence (pretend).
(31)
گرمیِ آرزو فراق، شورشِ ہاے و ہُو فراقمَوج کی جُستجو فراق، قطرے کی آبرو فراق!
معانی: شورشِ ہائے وہو: ہجر میں عاشق کی آہ و فغاں ۔ فراق: جدائی ۔ موج کی جستجو: پانی کی لہر کی کوشش و طلب ۔ آبرو: عزت ۔
No comments:
Post a Comment